Visiting Olvera Street on a Sunday is indeed a dive into the most colorful and passionate Mexican traditions.
The Latin community comes together every week in this part of Downtown to commemorate a day of celebration and worship. Olvera Street is a historic neighborhood in downtown Downtown Los Angeles, where, arriving early on Sunday morning, you can indulge in a stroll through whispers and a spectacular rainbow of casitas ready to welcome Mexican families and tourists for breakfast. Walking through the small restaurants and the brightly colored local craft shops, you can take in the scent of typical Mexican dishes against a backdrop of music that, as the day goes by, becomes ever livelier and engaging.
After morning mass and a visit to religious sites, families settle for lunch in the various Mexican restaurants and bars, before ending their day in the famous Plaza, where Mariachis in their colorful costumes, together with local music groups, play typical traditional songs attracting entire local families and tourists who, in sync with the notes, immerse themselves to dancing in a festive atmosphere.
|
Visitare Olvera Street di domenica equivale davvero a fare un tuffo nelle più colorate ed appassionate tradizioni messicane.
La comunità latina si riunisce ogni settimana in questa area di Down Town per celebrare una giornata di festa e di culto. Olvera Street è un quartiere storico nel centro di Down Town Losangeles, dove, arrivando la domenica mattina ancora sul presto, è possibile camminare in un bisbiglio di rumori tra uno spettacolare arcobaleno di casitas pronte ad aprire le loro porte per la colazione alle famiglie messicane ed ai turisti. Camminando tra i piccoli ristoranti e i negozi di artigianato locale dai mille colori vivaci, puoi sentire il profumo dei piatti tipici della cucina messicana e, sullo sfondo, una musica che, con il passare della giornata, diventa sempre più vivace e coinvolgente.
Dopo la messa della mattina e la visita ai luoghi di culto, le famiglie pranzano nei vari ristoranti e bar messicani, per poi finire la loro giornata nella famosa Plaza, dove i mariachi nei loro costumi variopinti, insieme a gruppi musicali locali, suonano le tipiche canzoni della tradizione attirando intere famiglie locali e turisti che, seguendo le note, si abbandonano alle danze in un clima di festa. |